Intrebari despre pavaje, dale, borduri si ale accesorii din curte si gradina

 

1. Ce sunt pavajele?

Pavajele sunt blocuri din piatra naturala, din beton sau dintr-un material compozit, de diferite forme si culori, care se imbina intre ele, avand un rol functional si estetic. Montate pe un suport de nisip sau pe beton, pavajele pot fi utilizate pentru amenajarea unor spatii rezidentiale sau publice.

2. Cate tipuri de pavaje exista?

Exista mai multe tipuri de pavaje, in functie de materialul din care sunt facute. Exista pavaj din piatra naturala, din beton  vibropresat aditivat sau din beton vibrat. Un alt fel de pavaj este cel din cauciuc sau din plastic. Fiecare tip de pavaj are utilizarea lui, avantajele si dezavantajele lui.

3. Care e diferenta intre pavaje si dale?

Nu exista o definitie standard a dalei. Site-urile de specialitate folosesc notiunea de dala in mod diferit, amestecand sensurile. In acceptiunea generala, pavajele reprezinta o clasa mai larga, iar dalele sunt o subcategorie de pavaje, cu forma patrata sau dreptunghiulara si de dimensiune mai mare (de la 30x30 cm si 30x40 cm in sus).

Deci, dalele sunt niste placi patrate sau dreptunghiulare din piatra naturala sau beton de forma mai mare cu care se poate placa o suprafata de teren, iar diferenta intre pavaj si dala este data tocmai de forma si dimensiunea lor. Pavajele pot avea o varietate de forme; de exemplu, dublu T, fluture, floare, val, romb. Dalele, in schimb, au doar forma dreptunghiulara sau patrata.

4. Cum se obtine pavajul vibropresat?

Pavelele vibropresate sunt obtinute dintr- un beton semiuscat, preparat in mixere cotrolate electronic. Pentru a indeplini cele mai bune caracteristici de manipulare si rezistenta, betonul este preparat cu un continut minim de apa. Umiditatea amestecului este strict controlata cu ajutorul senzorilor specializati, apoi este presat in forme de otel.

Acest proces este insotit de o vibrare puternica ce permite amestecului sa se omogenizeze, iar surplusul de apa sa fie eliminat rezultand un produs aproape uscat. Deoarece intregul flux de productie este complet automatizat, costurile de productie sunt scazute, iar dimensiunea finala si calitatea fiecarui produs se pastreaza in mod constant.

 5. Ce rol au bordurile?

Bordurile sunt necesare la demarcarea si consolidarea zonelor pavate, avand rolul de a impiedica deplasarea in timp a pietrelor de pavaj. De obicei, se monteaza pe un pat de beton. Pot fi utilizate si pentru trasarea aleilor, a gradinilor sau a altor spatii din curte, avand si un rol decorativ.

6. Ce sunt rigolele?

Rigolele sau jgheaburile de scurgere sunt niste santuri de beton, sub forma unor pavaje concave, montate una langa alta. Ele pot avea forme si dimensiuni variate, fiind concepute astfel incat sa se potriveasca cu mai multe tipuri de pavele. Aici puteti vedea si citi mai multe despre rigolele oferite de magazinul nostru.

7. La ce ne ajuta montajul unor rigole?

Rigolele au rolul de preluare a apei in exces de pe suprafetele pavate, dirijand-o spre locul de evacuare. Rigolele mici asigura scurgerea apei la vedere. In schimb, rigolele mari, mai adanci asigura scurgerea ascunsa a apei, fiind acoperite de un capac sau de pavaj. Rigolele au un rol important in sustinerea rezistentei fundatiei casei, prin dirijarea apei spre evacuare.

8. Cum rezista pavajele pe timpul iernii?

Pavajele vibropresate sau vibrate contin aditivi care le ofera rezistenta la multiple cicluri de inghet-dezghet. Un factor important in acest caz il constituie si montajul corect al pavelelor, care permite scurgerea apei de pe suprafetele pavate. Pavajele vibropresate rezista mult mai  bine la actiunea solutiilor de degivrare pe baza de clorura de calciu. Cele pe baza de sulfati sau clorura de sodiu (sare, in limbaj comun) pot deteriora suprafata pavelelor.

 9. Ce culori au pavajele distribuite de www.globall.ro?

In magazinul nostru puteti gasi o gama variata de culori si nuante, in functie de fabrica producatoare. De la alb-crem la travertin sau antracit pana la gri vulcanic sau bej brun marmorat, puteti alege orice tip de dala in functie de stilul si culoarea casei. Puteti consulta lista de culori aici.

10. De ce uneori pavajele au diferente de culoare ?

Micile varietati de nuanta pe care le putem vedea la pavajele achizitionate sunt inevitabile din cauza diferentelor de culoare ale materiilor prime naturale folosite in producerea lor. Chiar daca procesul de productie al pavajelor este atent monitorizat si controlat, aceste variatii naturale de culoare apar oricum. Pot exista mici diferente de culoare chiar si intre pavelele din acelasi palet.

Aceste mici abateri ale culorilor nu influenteaza valoarea de utilizare a produsului si prin urmare, producatorii pe care ii reprezentam nu le considera un motiv de reclamatii. Diferentele de culoare se pot remedia in timp, iar aspectul general al suprafetei pavate se uniformizeaza pe parcursul utilizarii si ca urmare a influentelor atmosferice.

In general, se recomanda montajul concomitent al pavajelor de pe paleti diferiti pentru a se obtine o suprafata uniforma si un joc de culori atractiv.

11. Cat timp rezista culoarea pavajelor?

Dalele si pavelele vibropresate sunt colorate cu pigmenti de calitate superioara, rezistenti la actiunea razelor UV. Totusi, cu timpul, sub actiunea factorilor de mediu pavelele pot suferi modificari ale intensitatii culorii. Adica, se mai pot decolora. Producatorii ofera, in general, o garantie de 5 ani pentru rezistenta mecanica, dar nu ofera garantie pentru estomparea culorilor.

Exista, insa, diferite solutii de improspatare a culorilor care se pot aplica anual si care contribuie la rezistenta lor pe termen lung. Vezi aici oferta www.globall.ro de solutii pentru improspatarea  culorilor.

12. Ce sunt eflorescentele?

Eflorescentele sunt niste pete albe care apar din cauza duritatii apei si a filerului de calcar din cimentul din compozitie si se depun pe suprafata tuturor produselor din beton, implicit a pavajelor, dupa evaporarea apei. Acestea sunt evidente mai ales pe pavajele de culoare inchisa, facandu-le sa para decolorate. Sansele cele mai mari de aparitie a eflorescentelor sunt atunci cand montajul se face pe sapa (amestec de nisip cu ciment).

Eflorescentele se pot curata cu multa apa si cu un burete care nu zgarie. Dupa curatare si uscare, petele albe pot sa dispara apoape cu totul.

Pentru  a preveni formarea eflorescentelor este foarte importanta scurgerea apei de pe suprafetele pavate. Baltile de apa le accentueaza. Mai pot fi indepartate cu solutii speciale de curatare destinate produselor din beton. Uneori, insa, in acest proces de curatare, culoarea si structura pavelelor pot suferi modificari.

Eflorescentele nu pot fi evitate din punct de vedere tehnic, reprezinta un fenomen natural si nu influenteaza functionalitatea si caracteristicile tehnice ale produselor din beton. Producatorii reprezentati de www.globall.ro considera ca eflorescentele nu constituie motiv de reclamatii.

13. Exista pavaje care nu produc eflorescente?

Da. Viastein este singurul producator reprezentat de www.globall.ro care produce o serie de pavaje tratate cu un aditiv special ce impiedica aparitia eflorescentelor. Vezi aici ofertele Viastein de pavele fara eflorescente.

14. Ce tip de pavaj este numit eco sau sau ‘’verde’’? Ce avantaje are?

Pavajele eco sau ‘’verzi’’ sunt pavajele de tip grila care permit cresterea ierbii in spatiile perforate, prin imbinarea gazonului in modelul de pavare. Cu timpul, iarba acopera pavelele creand o suprafata verde, rezistenta si la traficul auto. Spatiile goale mai pot fi umplute cu pietris.

Conditiile esentiale pentru acest tip de pavaj sunt mentinerea umiditatii gazonului, precum si montarea unor instalatii  pentru drenajul si evacuarea surplusului de apa.

Marele avantaj al pavajelor eco consta in faptul ca permit solului sa respire mai bine. Prin ele apa de ploaie se infilteaza mai usor, urmand ciclul natural, avand un efect pozitiv asupra climatului. Nu e de neglijat nici aspectul estetic creat de suprafata verde si faptul ca e rezistent la traficul auto.

15. Cum alegem pavajul pentru curte sau gradina?

Alegerea pavajului pentru curte sau gradina trebuie sa tina cont de stilul casei si al gradinii, precum si de destinatia suprafetei. Un criteriu important de care trebuie sa tinem seama este tipul de trafic ( pietonal si/sau auto) care se va desfasura pe suprafata pavata.

Pentru alei si curti pietonale nu exista restrictii de grosime, se pot monta pavele de la minim 2 cm. Daca, insa, aveti o suprafata cu trafic auto, pavajul ales trebuie sa aiba caracteristicile tehnice potrivite pentru a rezista circulatiei auto. In general, pentru acest tip de trafic se recomanda un pavaj de minim 6 cm.

Arhitectura casei, de asemenea, impune alegerea unui anumit tip de pavaj. Daca aveti o casa in stil clasic se recomanda alegerea unui model ce se inscrie in acest stil, cum ar forma dreptunghiulara, de caramida sau dalele patrate mari.

Un criteriu de care ar fi bine sa tineti cont este achizitionarea unor produse complementare din aceeasi gama cu modelul de pavaj ales. De exemplu, daca optati pentru un pavaj model antique, e bine sa montati si bordurile din aceasta gama. Acelasi stil il puteti alege si in cazul capacelor si al placilor de gard, precum si al fantanilor decorative.

De asemenea, culoarea pavajului trebuie sa se armonizeze cu tonul casei si al gardului.

16. De ce uneori muchiiile pavajelor se fisureaza?

Atunci cand pavelele se monteaza cu rosturi mai mici  sau pe o fundatie insuficient de stabila, marginile lor sunt solicitate prea mult, chiar din momentul etapei de compactare prin vibrare. Ca urmare, muchiile pavajelor se fisureaza.

Din punctul de vedere al producatorilor  reprezentati de www.globall.ro  fisurarea muchiilor nu reprezinta un defect al produsului, ci al fundatiei si al sistemului de montaj.

Pentru a se evita fisurarea, latimea rosturilor trebuie sa tina seama de specificatiile producatorului si de tipul de pavaj.

17. Care e grosimea potrivita a pavajului in functie de trafic?

Pentru trafic pietonal - pavaj cu grosimea minima de 2 cm;

Pentru trafic auto usor si mediu - pavaj cu grosimea minima de 6 cm;

Pentru trafic auto greu - pavaj cu grosimea minima de 8 cm;

Despre montaj si intretinere

18. Ce trebuie avut in vedere atunci cand ne decidem sa amenajam curtea cu pavaje?

In primul rand, trebuie sa ne cream un proiect, care sa contina toate detaliile necesare amenajarii curtii: estimarea suprafetei de pavat, a cantitatii de materii prime necesare, stabilirea tipului de trafic ( pietonal si/sau auto), stilul suprafetei, armonizarea stilului casei cu gradina si curtea, modelul de pavaj, montajul in regie proprie sau cu o echipa specializata. Si, nu in ultimul rand, trebuie sa facem o estimare a costului total al amenajarii curtii .

Este foarte importanta respectarea si executarea corecta a tuturor etapelor de montaj, de la decopertarea si pregatirea stratului de suport al pavelelor pana la montajul lor final. Lucrarea se poate degrada foarte rapid in cazul unui strat de baza pregatit necorespunzator.Cum se monteaza bordurile?

Primul pas este delimitarea suprafetei si stabilirea cotelor, incadrarea pe verticala si orizontala a bordurilor. Stratul de suprafata se indeparteaza pe o adancime de 100-200 mm. In acelasi timp, trebuie sa ne asiguram de planeitatea terenului.

Bordurile se monteaza intotdeauna pe sapa umeda. Vezi aici mai multe detalii despre montajul bordurilor.

19. Cum se monteaza pavajele?

Pavajele se monteaza respectand mai multe etape. Vezi aici etapele de montaj ale pavajului.

20.  Cum se intretine pavajul?

Intretinerea pavajului este usoara si nu e costisitoare. Dalele se curata cu matura si cu o perie moale. Periodic, e bine sa fie spalate cu apa si detergent fara clor. Pentru o curatare mai profunda poti folosi si jetul de apa sub presiune, dar trebuie sa fii atent sa nu iasa nisipul din rosturi.

E foarte important sa stii cum se intretin pavelele pe timpul iernii. Folosirea unor unelte sau solutii nepotrivite pentru curatarea ghetii si a zapezii le poate degrada. O greseala frecventa este folosirea sarii la deszapezire, pentru ca aceasta erodeaza pavajele. Pentru topirea ghetii se recomanda folosirea solutiilor pe baza de clorura de calciu, care nu afecteaza calitatea betonului.

In caz de inghet si polei se recomanda presararea unui strat de nisip de granulatie 1-4, pentru siguranta circulatiei. Zapada si gheata se curata cu lopata din plastic si matura, evitandu-se uneltele din metal care zgarie suprafetele. Se pot utiliza si utilaje echipate special, cum ar fi plugurile cu raclete din cauciuc.

Producatorii recomanda ca cel putin o data pe an, dupa trecerea iernii, sa cureti pavelele cu solutii speciale de curatare si ingrijire. Curatarea anuala contribuie la mentinerea rezistentei si a aspectului estetic al suprafetelor pavate un timp indelungat.

Unii producatori recomanda efectuarea unui proces de impregnare a dalelor o data la doi ani. Impregnarea cu produse speciale (pe care le regasesti si pe site-ul nostru) asigura o impermeabilizare a suprafetei pavate si o mai mare rezistenta la murdarie, precum si un aspect curat si ingrijit al aleilor si curtilor pavate.

Exista mai multe solutii de intretinere a pavelelor, ce te poate ajuta sa le mentii aspectul si culoarea vie cat mai mult timp. Vezi aici detalii despre solutiile de intretinere.

21.  Cum procedez daca peste cativa ani vreau sa-mi schimb designul curtii?

Pavajele pot fi demontate si refolosite intr-o noua configuratie daca sunt intr-o stare buna. De aceea, se recomanda sa se pastreze o rezerva de pavaje de la lucrarea initiala, necesara la micile reparatii sau la reconfigurarea designului curtii. In timp, producatorii pot renunta la fabricarea unor tipuri de pavele in favoarea unor modele noi, iar aceasta rezerva se poate dovedi foarte utila la un moment dat.

 22.  Cum se taie pavajele daca nu se incadeaza intr-un perimetru?

In functia de grosimea pavajului si de finisajul dorit, pavajele se pot taia cu ghilotina sau cu discul diamantat.

 23.  Cum se fac completari, interventii sau reparatii la o curte pavata de cativa ani?

Principala provocare ce apare in acest caz este diferenta de nuanta intre pavajul vechi si cel nou. Varianta ideala este sa detineti cateva piese de rezerva din sarja veche. Daca insa e vorba de o extindere mai larga, atunci inevitabil se va crea o linie intre pavelele noi si cele vechi. De obicei, diferentele se estompeaza dupa o vreme (aproximativ, 1 an). O posibila solutie ar fi si demontarea unei mici portiuni din pavajul vechi si remontarea acestuia in amestec cu pavajul nou, astfel incat trecerea de la vechi la nou sa fie mai putin radicala.

Piesele deteriorate se demonteaza si se inlocuiesc cu unele noi. Se verifica, planeitatea solului si unghiul de scurgere a apei. Daca pamantul s-a lasat si terenul are goluri, trebuie refacut stratul de baza.

Intrebari cu privire la comanda

24. Cum pot face o comanda pe www.globall.ro?

Puteti comanda prin mai multe modalitati: online, telefonic sau pe e-mail.

Comanda online – dupa selectarea produselor dorite adauga-le in cosul de cumparaturi, finalizeaza comanda, completeaza datele din formularul de comanda, alege modalitatea de plata, apoi trimite comanda.

Ai posibilitatea sa-ti creezi un cont de client, avand avantajul de a vedea istoricul comenzilor si alte informatii detaliate. Dar poti comanda produse si fara sa te inregistrezi la noi pe site.

Comanda telefonica – daca preferi sa comanzi prin telefon, suna la numarul de telefon 0745.434.433. Consultantii nostri de vanzari iti stau la dispozitie cu toate informatiile necesare: oferta de produse, preturi, modalitati si termene de livrare.

Comanda prin e-mail –poti sa comanzi si pe e-mail, daca iti e mai comod. Trimite o cerere de comanda la adresa contact@globall.ro  in care mentioneaza produsele pe care le doresti sau pe care le cauti si nu le gasesti.

25. Care este valoarea minima de comanda?

Valoarea minima de comanda a fiecarui produs este trecuta in descrierea produsului, la unitatea de vanzare. De ex., 1 mp, un set, o bucata.

26. Imi pot vizualiza comenzile online?

Poti sa-ti vizualizezi stadiul comenzii doar daca iti creezi cont la noi. Te sfatuim sa alegi intotdeauna varianta de inegistrare, pentru a putea beneficia si de alte avantaje: acces la oferte speciale cu discount;

vei fi primul informat despre produsele noi si despre campaniile promotionale.

 27. Imi pot anula comanda?

Depinde de stadiul comenzii. Daca comanda este procesata si trimisa catre serviciul de expediere, nu mai poate fi anulata. Daca nu mai ai nevoie de produsele comandate, poti sa le returnezi cu ajutorul formularului de retur. Bineinteles ca iti vom returna contavaloarea produselor.

In cazul pavajelor si a altor produse de amenajare exterioara, comanda se poate anula pana la stadiul de incarcare a camionului. Doar ca in acest caz, vei plati o despagubire transportatorului pentru timpul irosit. Daca comanda se anuleaza pana la incarcare, nu se retine nici o suma.

Exceptia o constituie comenzile speciale de produse, cu dimensiuni, culori si forme speciale fabricate la comanda clientului. Acestea nu se pot anula.

 

Intrebari cu privire la plata si factura

28. Cum pot plati comanda efectuata in magazinul online www.globall.ro?

Momentan, pe site-ul nostru poti plati opta pentru urmatoarele modalitati de plata: plata online cu cardul, plata cu op sau plata cu depunere de numerar la banca.

Plata se face dupa confirmarea comenzii de catre consultantul de vanzari si pe baza unei facturi proforme.

29. Nu-mi gasesc factura. Ce se-ntampla in acest caz?

Sunati la numarul de telefon 0745.434.433 sau trimiteti o cerere pe adresa de e-mail contact@globall.ro.  Va trimitem din nou cu placere factura prin e-mail.

30. Cand si cum imi primesc banii inapoi in cazul unui retur de produse?

Iti vom restitui in cel mai scurt timp contravaloarea produselor in contul bancar indicat de tine in maxim 14 zile calendaristice de la data acceptarii returului si primirii produselor.

Intrebari despre livrare

31. Cat ma costa expedierea pavajelor si a altor produse de amenajare exterioara?

Pretul transportului pavajelor si a celorlalte produse de amenajare exterioara variaza in functie de greutatea marfii comandate, de tipul de camion (cu macara sau fara) si de distanta de la fabrica producatoare pana la destinatie. In general, pentru distantele de peste 100 de km se poate lua in calcul un pret de 5 lei/km.

32. Cine se ocupa de livrarea pavajelor si a celorlalte materiale?

Noi ne ocupam de gasirea celor mai potrivite mijloace de transport, in functie de conditiile din comanda: cantitatea de marfa comandata, fabrica cea mai apropiata din zona ta, tipul de camion (cu macara sau fara), conditii de acces auto. In functie de furnizorul ales, poti beneficia de transportul gratuit in raza de 150 km de la fabrica (Elis Pavaje) sau chiar oriunde in tara, indiferent de distanta, in anumite perioade de campanii promotionale.

Dar poti sa-ti ridici si personal produsele de la fabrica producatoare, daca dispui de mijloace de transport. Acestea trebuie sa aiba obloane laterale pentru a putea fi incarcate cu stivuitorul. Mai multe detalii despre livrare le poti gasi la rubrica Servicii transport. De asemenea, le poti discuta cu consultantii nostri de vanzari atunci cand faci o comanda pe site-ul nostru sau doar vrei sa afli ce oferta putem sa-ti oferim pentru un produs.

33. Care este termenul de livrare a dalelor si a altor produse similare?

La produsele aflate pe stoc la furnizor, livrarea se face in termen de 1-3 zile lucratoare, in functie de distanta de la fabrica si de cantitatea solicitata.

La produsele care nu se afla pe stoc – termenul de livrare se stabileste in raport cu data productiei pavelelor, anuntata de producator. In general, o comanda poate sa dureze 2 saptamani pentru produsele autohtone si 3 saptamani pentru produsele de import. In extrasezon, termenul se poate prelungi. 

Livrarea se efectueaza in zilele lucratoare, de luni pana vineri, cu exceptia sarbatorilor legale.

34. Pot stabili un termen de livrare preferat?

In cazul pavajelor si a celorlalte produse pentru amenajare poti stabili un termen de livrare in functie de stocul furnizorului, de termenul de fabricare a produselor la comanda si de firma de transport. Contacteaza-ne pentru mai multe detalii la numarul de telefon 0745.434.433.

35. Trebuie sa ma ocup personal de returul paletilor?

Cu parere de rau, nu putem asigura gratuit returul paletilor la fabrica producatorului, intrucat, in general, pentru a-si eficientiza costurile, firmele de transport isi planifica cursele tur-retur (returul fiind facut, de obicei, cu un alt client). In orice caz, pentru o cursa retur se percepe o plata separata.

Iti reamintim ca paletii sunt un bun returnabil pentru care se percepe o garantie de 35 lei/buc. Poti sa-i returnezi furnizorului in termen de 3 luni de la receptie, pentru a-ti recupera banii. Returul trebuie sa fie insotit de factura in original. La retur se vor primi  doar paletii care nu sunt deteriorati (integri din punct de vedere structural, fara elemente rupte sau lipsa).

 

Intrebari despre returul produselor si reclamatii

36. In ce interval de timp pot returna pavajele si celelalte produse cumparate de la www.globall.ro?

Pavajele si celelalte produse pentru amenajari exterioare pot fi returnate in termen de 14 zile lucratoare conform OUG nr.34/2014, in cazul in care sunteti nemultumit de calitatea produsului sau daca v-ati razgandit. Produsele se returneaza in ambalajul original si nu trebuie sa fie desigilate, manevrate sau montate. Cheltuielile de transport sunt suportate de client, cu exceptia situatiilor cand produsele au defecte de fabricatie sau material.

37. In ce conditii pot returna produsele considerate fara defecte?

Conditii generale

  • Returul se face in termen de 14 zile de la cumparare;
  • Produsele trebuie sa fie returnate in ambalajul original (pachet, rola, cutie, sac, palet), cu etichetele initiale intacte, certificatul de garantie in original (daca a fost emis de producator/distribuitor) si toate documentele cu care au fost livrate (manual de utilizare, declaratii de conformitate);
  • Produsele pe care vreti sa le returnati trebuie sa fie in aceeasi stare in care le-ati primit. Nu se accepta pentru returnare produse care au fost scoase din ambalaj, desfacute, manevrate, manipulate, montate;
  • Produsele nu fac obiectul unei comenzi speciale – „comanda speciala” se refera la produse care nu se afla in lista generala a furnizorului, dar care sunt comandate de catre client la dimensiuni, culori sau forme speciale;
  • Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri sau alte semne de uzura;
  • Returul marfii se va efectua integral, nu se accepta retururi partiale dintr-o anumita pozitie din factura fiscala;
  • Costul transportului produselor returnate revine in responsabilitatea clientului;

 38Care e procedura de returnare in cazul produselor fara defecte?

  1. Contacteaza-ne la numarul de telefon 0745.434.433 sau la adresa de e-mail contact@globall.ro;
  2. Dupa confirmarea returului de catre consultantul de vanzari, completeaza cererea de retur si trimite-o pe adresa contact@globall.ro.
  3. Trimite produsul si toate accesoriile primite, certificatul de garantie si o copie a facturii la adresa primita de la SC Vidra Producton SRL, precizand pe AWB "Returnare produs ". Clientul este responsabil de impachetarea produsului si a documentelor necesare pentru expediere. Expediaza produsele la adresa fizica primita, fara intarzieri nejustificate in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ai comunicat retragerea. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile calendaristice.

Cheltuielile de transport sunt suportate conform legii de catre client și vor fi achitate curierului în momentul predarii coletului cu produsele returnate. Clientul poate alege firma de curierat cu care produsul este expediat catre centrul logistic.

Si in cazul pavajelor si a materialelor de constructii, clientul este responsabil de gasirea mijloacelor de transport si expedierea produselor.

Nu uita sa ne furnizezi detalii complete de contact, numarul comenzii, adresa de e-mail si numarul de telefon pentru a procesa solicitarea corect si rapid.

39.  Pot returna produsele facute la comanda?

Produsele care au fost comandate de client la dimensiuni, culori sau forme speciale si care nu se afla in lista generala a funizorului nu pot fi returnate.

40.  Pot returna paletii pe care a fost livrata marfa?

Paletii sunt considerati un bun returnabil pentru care se percepe garantie (35 lei/palet). Acestia pot fi returnati la fabrica producatorului in termen de 3 luni de la data achizitiei produselor.

41. Trebuie sa suport cheltuielile de transport daca returnez produse?

Cheltuielile de transport pentru returul marfii sunt suportate conform legii de client, cu exceptia produselor cu defecte. Acestea sunt returnate pe cheltuiala noastra.

 42. Cum pot face o reclamatie la produsele defecte?

E bine de stiut ca la noi ai aceleasi garantii ca la un magazin fizic. Este in interesul nostru sa abordam toate reclamatiile cat mai repede posibil, astfel incat nu-ti fa griji ca vei astepta o procesare mai mult decat este necesar (15 zile calendaristice de la data primirii produsului). Contacteaza-ne pe contact@globall.ro sau la numarul de telefon 0745.434.433 pentru mai multe detalii.

43. Cum solicit returul produselor cu defecte?

In cazul in care ai achizitionat produse de la noi si vrei sa depui o plangere, te rugam sa ne contactezi la numarul de telefon 0745.434.433 sau pe adresa e-mail contact@globall.ro. Formularul pentru returnarea produselor il gasesti aici.

Intrebari despre garantii

44. Ce garantie primesc pentru produsele comandate?

Toate produsele comercializate de magazinul nostru - globall.ro - beneficiaza de conditii de garantie conform legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Produsele sunt noi si provin din fabricile producatorilor pe care ii reprezentam, fiind supuse unui control permanent si strict de calitate.

Garantia la pavaje si celelalte produse de amenajare exterioara este oferita de fiecare producator in parte. Semmelock – stein-design –  2 ani garantie, Star Stone - 5 ani garantie, Elis Pavaje5 ani garantie, Symmetrica - 5 ani garantie pentru produsele de pavaj clasic si 10 ani garantie pentru produsele din gama Symmetrica Select, Viastein5 ani garantie, Elpreco10 garantie.

45. Ce acopera garantia?

Garantia producatorilor pentru produsele comercializate de globall.ro se aplica pentru defecte de fabricatie sau de material.

Variatiunile de culoare si eflorescentele (petele albe de calcar) ale pavelelor si a celorlalte produse de beton apar din cauza materiilor prime folosite, nu sunt considerate defecte de calitate de catre producatori si nu fac obiectul garantiei.

46. In ce conditii se acorda garantia la pavaje si alte materiale de amenajare exterioara?

Garantia pentru pavele, dale si alte produse pentru amenajare exterioara se acorda in conditiiile respectarii normelor tehnice recomandate de producator, a instructiunilor de folosire a produsului si a celor de montaj, pe care le primiti la cumpararea produsului. Garantia nu acopera deteriorari datorate unei cai de acces improprii sau aparute in timpul descarcarii, respectiv manipularii la locatia cumparatorului.

Garantia se acorda doar daca prezentati factura in original impreuna cu certificatul de garantie si toate documentele insotitoare (manuale de utilizare, declaratii de conformitate).

47. Ce se-ntampla daca primesc pavajele cu defectiuni?

Daca la receptia pavajelor constatati neconformitati ale produselor( de ex., dale ciobite, crapate, fisurate, borduri crapate si alte defectiuni) trebuie sa intocmiti un Proces Verbal de Diferente la Receptie si sa-l trimiteti consultantului de vanzari pe adresa contact@globall.ro in cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 24 de ore. In acest proces verbal trebuie sa oferiti detalii despre neconformitatile produselor si sa atasati fotografii cu produsele neconforme.

In situatia in care nu trimiteti Procesul Verbal de Diferente la Receptie in termenul de mai sus, se considera ca vanzatorul si-a indeplinit obligatia  de a preda produsele in stare corespunzatoare.

48. In cat timp se inlocuiesc produsele defecte?

Produsele cu neconformitati se inlocuiesc in termen de 15 zile calendaristice.

49. Unde gasesc manualele de utilizare si de montaj?

Manualele de utilizare si instructiunile de montaj, precum si alte informatii utile pot fi gasite direct pe paginile produselor de site-ul nostru, la rubrica Detalii produs. Acestea le veti primi si impreuna cu factura la cumpararea produselor.

50. Ce se-ntampla daca descopar vicii ascunse ale pavelelor dupa o perioada de 14 zile de la cumparare?

Daca descoperiti pe parcurs vicii ascunse ale pavajeor si dalelor cumparate de pe  www.globall.ro, trimiteti o notificare in care ne comunicati detalii si atasati fotografii, in termen de cel mult 2 luni de la data achizitiei. Producatorul se obliga la inlocuirea lor in termen de 15 zile calendaristice de la data primirii notificarii din partea cumparatorului, daca defectul nu se datoreaza cumparatorului.

 

Intrebari cont client

51. Ce avantaje am daca ma inregistrez?

Daca te inregistrezi la noi beneficiezi de un cont de client personal, cu care poti vedea online toate comenzile. Iti poti salva toate articolele preferate intr-o lista personala de preferinte sau poti gestiona diferite adrese de livrare.

52. Trebuie sa ma inregistrez ca sa pot comanda?

Nu e nevoie sa iti faci un cont pentru a comanda. Totusi, iti recomandam sa iti creezi un cont de utilizator. Inregistrarea iti poate aduce multe beneficii, chiar daca efectuezi achizitii ocazional.

  • Inregistrandu-te vei avea acces la oferte speciale cu discount;
  • Clientul inregistrat este intotdeauna primul informat despre produsele noi si despre campaniile promotionale;
  • Inregistrarea iti ofera posibilitatea de a participa la diferite concursuri pe care le organizam pentru clientii nostri;

 Creaza-ti un cont gratuit apasand aici.

  • Vrei sa ne intrebi ceva? Scrie-ne aici, te rugam.
  • Numele
  • Email
  • Mobil/Telefon
  • Cum putem raspunde: e-mail/Telefon
  • Te rugam sa tastezi aici intrebarea ta
  • Trimite

53.  Cum pot crea un cont de client in magazinul online?

Da click aici. Apoi introdu-ti numele si poti incepe navigarea.

54.  Am uitat parola. Ce pot face?

Solicita pur si simplu o noua parola cu adresa ta de e-mail. Poti face asta direct pe pagina de inregistrare.

55. Adresa mea s-a schimbat. Unde imi pot actualiza datele?

Conecteaza-te cu contul tau de client, unde poti sa-ti actualizezi cu usurinta toate datele.

 

 

Inca nu ai gasit raspunsul potrivit?

 

Trimite intrebarea ta prin formularul de mai jos si iti vom raspunde in cel mai scurt timp.

 

 

 

Contacteaza-ne daca ai alte intrebari:

0745.434.433

Luni - Vineri: 08:00­­-18:00

Sambata: 08:00-16:00