Întrebări despre pavaje, dale, borduri și alte accesorii din curte și grădină

 

1. Ce sunt pavajele?

Pavajele sunt blocuri din piatră naturală, din beton sau dintr-un material compozit, de diferite forme și culori, care se îmbină între ele, având un rol funcțional și estetic. Montate pe un suport de nisip sau pe beton, pavajele pot fi utilizate pentru amenajarea unor spații rezidențiale sau publice.

2. Câte tipuri de pavaje există?

Există mai multe tipuri de pavaje, în funcție de materialul din care sunt făcute. Există pavaj din piatră naturală, din beton  vibropresat aditivat sau din beton vibrat. Un alt fel de pavaj este cel din cauciuc sau din plastic. Fiecare tip de pavaj are utilizarea lui, avantajele și dezavantajele lui.

3. Care e diferența între pavaje și dale?

Nu există o definiție standard a dalei. Site-urile de specialitate folosesc noțiunea de dală în mod diferit, amestecând sensurile. În accepțiunea generală, pavajele reprezintă o clasă mai largă, iar dalele sunt o subcategorie de pavaje, cu formă pătrată sau dreptunghiulară și de dimensiune mai mare (de la 30x30 cm și 30x40 cm în sus).

Deci, dalele sunt niște plăci pătrate sau dreptunghiulare din piatră naturală sau beton de formă mai mare cu care se poate placa o suprafață de teren, iar diferența între pavaj și dală este dată tocmai de forma și dimensiunea lor. Pavajele pot avea o varietate de forme; de exemplu, dublu T, fluture, floare, val, romb. Dalele, în schimb, au doar formă dreptunghiulară sau pătrată.

4. Cum se obține pavajul vibropresat?

Pavelele vibropresate sunt obținute dintr- un beton semiuscat, preparat în mixere controlate electronic. Pentru a îndeplini cele mai bune caracteristici de manipulare și rezistență, betonul este preparat cu un conținut minim de apă. Umiditatea amestecului este strict controlată cu ajutorul senzorilor specializați, apoi este presat în forme de oțel.

Acest proces este însoțit de o vibrare puternică ce permite amestecului să se omogenizeze, iar surplusul de apă să fie eliminat rezultând un produs aproape uscat. Deoarece întregul flux de producție este complet automatizat, costurile de producție sunt scăzute, iar dimensiunea finală și calitatea fiecărui produs se păstrează în mod constant.

 5. Ce rol au bordurile?

Bordurile sunt necesare la demarcarea și consolidarea zonelor pavate, având rolul de a împiedica deplasarea în timp a pietrelor de pavaj. De obicei, se montează pe un pat de beton. Pot fi utilizate și pentru trasarea aleilor, a grădinilor sau a altor spații din curte, având și un rol decorativ.

6. Ce sunt rigolele?

Rigolele sau jgheaburile de scurgere sunt niște șanțuri de beton, sub forma unor pavaje concave, montate una lângă alta. Ele pot avea forme și dimensiuni variate, fiind concepute astfel încât să se potrivească cu mai multe tipuri de pavele. Aici puteți vedea și citi mai multe despre rigolele oferite de magazinul nostru.

7. La ce ne ajută montajul unor rigole?

Rigolele au rolul de preluare a apei în exces de pe suprafețele pavate, dirijând-o spre locul de evacuare. Rigolele mici asigură scurgerea apei la vedere. În schimb, rigolele mari, mai adânci asigură scurgerea ascunsă a apei, fiind acoperite de un capac sau de pavaj. Rigolele au un rol important în susținerea rezistenței fundației casei, prin dirijarea apei spre evacuare.

8. Cum rezistă pavajele pe timpul iernii?

Pavajele vibropresate sau vibrate conțin aditivi care le oferă rezistență la multiple cicluri de îngheț-dezgheț. Un factor important în acest caz îl constituie și montajul corect al pavelelor, care permite scurgerea apei de pe suprafețele pavate. Pavajele vibropresate rezistă mult mai  bine la acțiunea soluțiilor de degivrare pe bază de clorură de calciu. Cele pe bază de sulfați sau clorură de sodiu (sare, în limbaj comun) pot deteriora suprafața pavelelor.

 9. Ce culori au pavajele distribuite de www.globall.ro?

În magazinul nostru puteți găsi o gamă variată de culori și nuanțe, în funcție de fabrica producătoare. De la alb-crem la travertin sau antracit până la gri vulcanic sau bej brun marmorat, puteți alege orice tip de dală în funcție de stilul și culoarea casei. 

10. De ce uneori pavajele au diferențe de culoare ?

Micile variații de nuanță pe care le putem vedea la pavajele achiziționate sunt inevitabile din cauza diferențelor de culoare ale materiilor prime naturale folosite în producerea lor. Chiar dacă procesul de producție al pavajelor este atent monitorizat și controlat, aceste variații naturale de culoare apar oricum. Pot exista mici diferențe de culoare chiar și între pavelele din același palet.

Aceste mici abateri ale culorilor nu influențează valoarea de utilizare a produsului și prin urmare, producătorii pe care îi reprezentăm nu le consideră un motiv de reclamații. Diferențele de culoare se pot remedia în timp, iar aspectul general al suprafeței pavate se uniformizează pe parcursul utilizării și ca urmare a influențelor atmosferice.

În general, se recomandă montajul concomitent al pavajelor de pe paleți diferiți pentru a se obține o suprafață uniformă și un joc de culori atractiv.

11. Cât timp rezistă culoarea pavajelor?

Dalele și pavelele vibropresate sunt colorate cu pigmenți de calitate superioară, rezistenți la acțiunea razelor UV. Totuși, cu timpul, sub acțiunea factorilor de mediu pavelele pot suferi modificări ale intensității culorii. Adică, se mai pot decolora. Producătorii oferă, în general, o garanție de 5 ani pentru rezistența mecanică, dar nu oferă garanție pentru estomparea culorilor.

Există, însă, diferite soluții de împrospătare a culorilor care se pot aplica anual și care contribuie la rezistența lor pe termen lung. Vezi aici oferta www.globall.ro de soluții pentru împrospătarea  culorilor.

12. Ce sunt eflorescențele?

Eflorescențele sunt niște pete albe care apar din cauza durității apei și a filerului de calcar din cimentul din compoziție și se depun pe suprafața tuturor produselor din beton, implicit a pavajelor, după evaporarea apei. Acestea sunt evidente mai ales pe pavajele de culoare închisă, făcându-le să pară decolorate. Șansele cele mai mari de apariție a eflorescențelor sunt atunci când montajul se face pe șapă (amestec de nisip cu ciment).

Eflorescențele se pot curăța cu multă apă și cu un burete care nu zgârie. După curățare și uscare, petele albe pot să dispară apoape cu totul.

Pentru  a preveni formarea eflorescențelor este foarte importantă scurgerea apei de pe suprafețele pavate. Bălțile de apă le accentuează. Mai pot fi îndepărtate cu soluții speciale de curățare destinate produselor din beton. Uneori, însa, în acest proces de curățare, culoarea și structura pavelelor pot suferi modificări.

Eflorescențele nu pot fi evitate din punct de vedere tehnic, reprezintă un fenomen natural și nu influențează funcționalitatea și caracteristicile tehnice ale produselor din beton. Producătorii reprezentați de www.globall.ro consideră că eflorescențele nu constituie motiv de reclamații.

13. Există pavaje care nu produc eflorescențe?

Da. Viastein este singurul producător reprezentat de www.globall.ro care produce o serie de pavaje tratate cu un aditiv special ce împiedică apariția eflorescențelor. Vezi aici ofertele Viastein de pavele fără eflorescențe.

14. Ce tip de pavaj este numit eco sau ‘’verde’’? Ce avantaje are?

Pavajele eco sau ‘’verzi’’ sunt pavajele de tip grilă care permit creșterea ierbii în spațiile perforate, prin îmbinarea gazonului în modelul de pavare. Cu timpul, iarba acoperă pavelele creând o suprafață verde, rezistentă și la traficul auto. Spațiile goale mai pot fi umplute cu pietriș.

Condițiile esențiale pentru acest tip de pavaj sunt menținerea umidității gazonului, precum și montarea unor instalații  pentru drenajul și evacuarea surplusului de apă.

Marele avantaj al pavajelor eco constă în faptul că permit solului să respire mai bine. Prin ele apa de ploaie se infiltrează mai ușor, urmând ciclul natural, având un efect pozitiv asupra climatului. Nu e de neglijat nici aspectul estetic creat de suprafața verde și faptul că e rezistent la traficul auto.

15. Cum alegem pavajul pentru curte sau gradină?

Alegerea pavajului pentru curte sau gradină trebuie să țină cont de stilul casei și al grădinii, precum și de destinația suprafeței. Un criteriu important de care trebuie să ținem seama este tipul de trafic ( pietonal și/sau auto) care se va desfășura pe suprafața pavată.

Pentru alei și curți pietonale nu există restricții de grosime, se pot monta pavele de la minim 2 cm. Dacă, însă, aveți o suprafață cu trafic auto, pavajul ales trebuie să aibă caracteristicile tehnice potrivite pentru a rezista circulației auto. În general, pentru acest tip de trafic se recomandă un pavaj de minim 6 cm.

Arhitectura casei, de asemenea, impune alegerea unui anumit tip de pavaj. Dacă aveți o casă în stil clasic se recomandă alegerea unui model ce se înscrie în acest stil, cum ar fi forma dreptunghiulară, de cărămidă sau dalele pătrate mari.

Un criteriu de care ar fi bine să țineți cont este achiziționarea unor produse complementare din aceași gamă cu modelul de pavaj ales. De exemplu, dacă optați pentru un pavaj model antic, e bine să montați și bordurile din această gamă. Același stil îl puteți alege și în cazul capacelor și al plăcilor de gard, precum și al fântânilor decorative.

De asemenea, culoarea pavajului trebuie să se armonizeze cu tonul casei și al gardului.

16. De ce uneori muchiile pavajelor se fisurează?

Atunci când pavelele se montează cu rosturi mai mici  sau pe o fundație insuficient de stabilă, marginile lor sunt solicitate prea mult, chiar din momentul etapei de compactare prin vibrare. Ca urmare, muchiile pavajelor se fisurează.

Din punctul de vedere al producătorilor  reprezentați de www.globall.ro  fisurarea muchiilor nu reprezintă un defect al produsului, ci al fundației și al sistemului de montaj.

Pentru a se evita fisurarea, lățimea rosturilor trebuie să țină seama de specificațiile producătorului și de tipul de pavaj.

17. Care e grosimea potrivită a pavajului în funcție de trafic?

Pentru trafic pietonal - pavaj cu grosimea minimă de 2 cm;

Pentru trafic auto ușor și mediu - pavaj cu grosimea minimă de 6 cm;

Pentru trafic auto greu - pavaj cu grosimea minimă de 8 cm;

Despre montaj și întreținere

18. Ce trebuie avut în vedere atunci când ne decidem să amenajăm curtea cu pavaje?

În primul rând, trebuie să ne creăm un proiect, care să conțină toate detaliile necesare amenajării curții: estimarea suprafeței de pavat, a cantității de materii prime necesare, stabilirea tipului de trafic (pietonal și/sau auto), stilul suprafeței, armonizarea stilului casei cu grădina și curtea, modelul de pavaj, montajul în regie proprie sau cu o echipă specializată; și, nu în ultimul rând, trebuie să facem o estimare a costului total al amenajării curții.

Este foarte importantă respectarea și executarea corectă a tuturor etapelor de montaj, de la decopertarea și pregătirea stratului de suport al pavelelor până la montajul lor final. Lucrarea se poate degrada foarte rapid în cazul unui strat de bază pregătit necorespunzător.

Primul pas este delimitarea suprafeței și stabilirea cotelor, încadrarea pe verticală și orizontală a bordurilor. Stratul de suprafață se îndepărtează pe o adâncime de 100-200 mm. În același timp, trebuie să ne asigurăm de planeitatea terenului.

Bordurile se montează întotdeauna pe șapă umedă. Vezi aici mai multe detalii despre montajul bordurilor.

19. Cum se montează pavajele?

Pavajele se montează respectând mai multe etape. Vezi aici  etapele de montaj ale pavajului.

20.  Cum se întreține pavajul?

Întreținerea pavajului este ușoară și nu e costisitoare. Dalele se curăță cu mătura și cu o perie moale. Periodic, e bine să fie spălate cu apă și detergent fără clor. Pentru o curățare mai profundă poți folosi și jetul de apă sub presiune, dar trebuie să fii atent să nu iasă nisipul din rosturi.

E foarte important să știi cum se întrețin pavelele pe timpul iernii. Folosirea unor unelte sau soluții nepotrivite pentru curățarea gheții și a zăpezii le poate degrada. O greșeală frecventă este folosirea sării la deszăpezire, pentru că aceasta erodează pavajele. Pentru topirea gheții se recomandă folosirea soluțiilor pe bază de clorură de calciu, care nu afectează calitatea betonului.

În caz de îngheț și polei se recomandă presărarea unui strat de nisip de granulație 1-4, pentru siguranța circulației. Zăpada și gheața se curăță cu lopată din plastic și mătura, evitându-se uneltele din metal care zgârie suprafețele. Se pot utiliza și utilaje echipate special, cum ar fi plugurile cu raclete din cauciuc.

Producătorii recomandă ca cel puțin o dată pe an, după trecerea iernii, să cureți pavelele cu soluții speciale de curățare și îngrijire. Curățarea anuală contribuie la menținerea rezistenței și a aspectului estetic al suprafețelor pavate un timp îndelungat.

Unii producători recomandă efectuarea unui proces de impregnare a dalelor o dată la doi ani. Impregnarea cu produse speciale (pe care le regăsești și pe site-ul nostru) asigură o impermeabilizare a suprafeței pavate și o mai mare rezistență la murdărie, precum și un aspect curat și îngrijit al aleilor și curților pavate.

Există mai multe soluții de întreținere a pavelelor, ce te pot ajuta să le menții aspectul și culoarea vie cât mai mult timp. Vezi aici detalii despre soluțiile de întreținere.

21.  Cum procedez dacă peste câțiva ani vreau să-mi schimb designul curții?

Pavajele pot fi demontate și refolosite într-o nouă configurație dacă sunt într-o stare bună. De aceea, se recomandă să se păstreze o rezervă de pavaje de la lucrarea inițială, necesară la micile reparații sau la reconfigurarea designului curții. În timp, producătorii pot renunța la fabricarea unor tipuri de pavele în favoarea unor modele noi, iar această rezervă se poate dovedi foarte utilă la un moment dat.

 22.  Cum se taie pavajele dacă nu se încadează într-un perimetru?

În funcție de grosimea pavajului și de finisajul dorit, pavajele se pot tăia cu ghilotina sau cu discul diamantat.

 23.  Cum se fac completări, intervenții sau reparații la o curte pavată de câțiva ani?

Principala provocare ce apare în acest caz este diferența de nuanță între pavajul vechi și cel nou. Varianta ideală este să dețineți câteva piese de rezervă din șarja veche. Dacă însă e vorba de o extindere mai largă, atunci inevitabil se va crea o linie între pavelele noi și cele vechi. De obicei, diferențele se estompează după o vreme (aproximativ, 1 an). O posibilă soluție ar fi și demontarea unei mici porțiuni din pavajul vechi și remontarea acestuia în amestec cu pavajul nou, astfel încât trecerea de la vechi la nou să fie mai putin radicală.

Piesele deteriorate se demontează și se înlocuiesc cu unele noi. Se verifică, planeitatea solului și unghiul de scurgere a apei. Dacă pământul s-a lăsat și terenul are goluri, trebuie refăcut stratul de bază.

Întrebări cu privire la comanda

24. Cum pot face o comanda pe www.globall.ro?

Puteți comanda prin mai multe modalități: online, telefonic sau pe e-mail.

Comanda online – după selectarea produselor dorite adaugă-le în coșul de cumpărături, finalizează comanda, completează datele din formularul de comandă, alege modalitatea de plată, apoi trimite comanda.

Ai posibilitatea să-ți creezi un cont de client, având avantajul de a vedea istoricul comenzilor și alte informații detaliate. Dar poți comanda produse și fără să te înregistrezi la noi pe site.

Comanda telefonică – dacă preferi să comanzi prin telefon, sună la numarul de telefon 0313 330 383. Consultanții noștri de vânzări îți stau la dispoziție cu toate informațiile necesare: ofertă de produse, prețuri, modalități și termene de livrare.

Comanda prin e-mail –poți să comanzi și pe e-mail, dacă îți e mai comod. Trimite o cerere de comandă la adresa contact@globall.ro  în care menționează produsele pe care le dorești sau pe care le cauți ți nu le găsești.

25. Care este valoarea minimă de comandă?

Valoarea minimă de comandă a fiecărui produs este trecută în descrierea produsului, la unitatea de vânzare. De ex. 1 mp, un set, o bucată.

26. Îmi pot vizualiza comenzile online?

Poți să-ți vizualizezi stadiul comenzii doar dacă îți creezi cont la noi. Te sfătuim să alegi întotdeauna varianta de înregistrare, pentru a putea beneficia și de alte avantaje: acces la oferte speciale cu discount și vei fi primul informat despre produsele noi și despre campaniile promoționale.

 27. Îmi pot anula comanda?

Depinde de stadiul comenzii. Dacă comanda este procesată și trimisă către serviciul de expediere, nu mai poate fi anulată. Dacă nu mai ai nevoie de produsele comandate, poți să le returnezi cu ajutorul formularului de retur. Bineînțeles că îți vom returna contavaloarea produselor.

În cazul pavajelor și a altor produse de amenajare exterioară, comanda se poate anula până la stadiul de încărcare a camionului. Doar că în acest caz, vei plăti o despăgubire transportatorului pentru timpul irosit. Dacă comanda se anulează până la încărcare, nu se reține nici o sumă.

Excepția o constituie comenzile speciale de produse, cu dimensiuni, culori și forme speciale fabricate la comanda clientului. Acestea nu se pot anula.

 

Întrebări cu privire la plată și factură

28. Cum pot plăti comanda efectuată în magazinul online www.globall.ro?

Momentan, pe site-ul nostru poți opta pentru următoarele modalități de plată: plata online cu cardul, plata cu op sau plata cu depunere de numerar la bancă.

Plata se face după confirmarea comenzii de către consultantul de vânzări și pe baza unei facturi proforme.

29. Nu-mi găsesc factura. Ce se-ntamplă în acest caz?

Sunați la numărul de telefon 0313 330 383 sau trimiteți o cerere pe adresa de e-mail contact@globall.ro.  Vă trimitem din nou cu plăcere factura prin e-mail.

30. Când și cum îmi primesc banii înapoi în cazul unui retur de produse?

Îți vom restitui în cel mai scurt timp contravaloarea produselor în contul bancar indicat de tine în maxim 14 zile calendaristice de la data acceptării returului și primirii produselor.

Întrebări despre livrare

31. Cât mă costă expedierea pavajelor și a altor produse de amenajare exterioară?

Prețul transportului pavajelor și a celorlalte produse de amenajare exterioară variază în funcție de greutatea mărfii comandate, de tipul de camion (cu macara sau fără) și de distanța de la fabrica producătoare până la destinație. În general, pentru distanțele de peste 100 de km se poate lua în calcul un preț de 6 lei/km.

32. Cine se ocupă de livrarea pavajelor și a celorlalte materiale?

Noi ne ocupăm de găsirea celor mai potrivite mijloace de transport, în funcție de condițiile din comandă: cantitatea de marfă comandată, fabrica cea mai apropiată din zona ta, tipul de camion (cu macara sau fără), condiții de acces auto. În funcție de furnizorul ales, poți beneficia de transportul gratuit în raza de 150 km de la fabrică (Elis Pavaje) sau chiar oriunde în țară, indiferent de distanță, în anumite perioade de campanii promoționale.

Dar poți să-ți ridici și personal produsele de la fabrica producătoare, dacă dispui de mijloace de transport. Acestea trebuie să aibă obloane laterale pentru a putea fi încărcate cu stivuitorul. Mai multe detalii despre livrare le poti găsi la rubrica Servicii transport. De asemenea, le poți discuta cu consultanții noștri de vânzări atunci când faci o comandă pe site-ul nostru sau doar vrei să afli ce ofertă putem să-ți oferim pentru un produs.

33. Care este termenul de livrare a dalelor și a altor produse similare?

La produsele aflate pe stoc la furnizor, livrarea se face în termen de 1-3 zile lucrătoare, în funcție de distanța de la fabrică și de cantitatea solicitată.

La produsele care nu se află pe stoc – termenul de livrare se stabilește în raport cu data producției pavelelor, anunțată de producător. În general, o comandă poate să dureze 2 săptămâni pentru produsele autohtone și 3 săptămâni pentru produsele de import. În extrasezon, termenul se poate prelungi. 

Livrarea se efectuează în zilele lucrătoare, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale.

34. Pot stabili un termen de livrare preferat?

În cazul pavajelor și a celorlalte produse pentru amenajare poți stabili un termen de livrare în funcție de stocul furnizorului, de termenul de fabricare a produselor la comandă și de firma de transport. Contactează-ne pentru mai multe detalii la numărul de telefon 0313 330 383. 

35. Trebuie să mă ocup personal de returul paleților?

Cu părere de rău, nu putem asigura gratuit returul paleților la fabrica producătorului, întrucât, în general, pentru a-și eficientiza costurile, firmele de transport își planifică cursele tur-retur (returul fiind făcut, de obicei, cu un alt client). În orice caz, pentru o cursă retur se percepe o plată separată.

Îți reamintim că paleții sunt un bun returnabil pentru care se percepe o garanție în funcție de furnizor. Poți să-i returnezi furnizorului în termen de 3 luni de la recepție, pentru a-ți recupera banii. Returul trebuie să fie însoțit de factură în original. La retur se vor primi  doar paleții care nu sunt deteriorați (integri din punct de vedere structural, fără elemente rupte sau lipsă).

 

Întrebări despre returul produselor și reclamații

36. În ce interval de timp pot returna pavajele și celelalte produse cumpărate de la www.globall.ro?

Pavajele și celelalte produse pentru amenajări exterioare pot fi returnate în termen de 14 zile lucrătoare conform OUG nr.34/2014, în cazul în care sunteți nemulțumit de calitatea produsului sau dacă v-ați răzgândit. Produsele se returnează în ambalajul original și nu trebuie să fie desigilate, manevrate sau montate. Cheltuielile de transport sunt suportate de client, cu excepția situațiilor când produsele au defecte de fabricație sau material.

37. În ce condiții pot returna produsele considerate fără defecte?

Condiții generale

  • Returul se face în termen de 14 zile de la cumpărare;
  • Produsele trebuie să fie returnate în ambalajul original (pachet, rola, cutie, sac, palet), cu etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original (dacă a fost emis de producător/distribuitor) și toate documentele cu care au fost livrate (manual de utilizare, declarații de conformitate);
  • Produsele pe care vreți să le returnați trebuie să fie în aceeași stare în care le-ați primit. Nu se acceptă pentru returnare produse care au fost scoase din ambalaj, desfăcute, manevrate, manipulate, montate;
  • Produsele nu fac obiectul unei comenzi speciale – „comanda specială” se referă la produse care nu se află în lista generală a furnizorului, dar care sunt comandate de către client la dimensiuni, culori sau forme speciale;
  • Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri sau alte semne de uzură;
  • Returul mărfii se va efectua integral, nu se acceptă retururi parțiale dintr-o anumită poziție din factura fiscală;
  • Costul transportului produselor returnate revine în responsabilitatea clientului;

 38Care e procedura de returnare în cazul produselor fără defecte?

  1. Contactează-ne la numărul de telefon 0313 330 383 sau la adresa de e-mail contact@globall.ro;
  2. După confirmarea returului de către consultantul de vânzări, completează cererea de retur și trimite-o pe adresa contact@globall.ro.
  3. Trimite produsul și toate accesoriile primite, certificatul de garanție și o copie a facturii la adresa primită de la SC Globall Design Online SRL, precizând pe AWB "Returnare produs ". Clientul este responsabil de împachetarea produsului și a documentelor necesare pentru expediere. Expediază produsele la adresa fizică primită, fără întârzieri nejustificate în decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ai comunicat retragerea. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile calendaristice.

Cheltuielile de transport sunt suportate conform legii de către client și vor fi achitate curierului în momentul predării coletului cu produsele returnate. Clientul poate alege firma de curierat cu care produsul este expediat către centrul logistic.

Și în cazul pavajelor și a materialelor de construcții, clientul este responsabil de găsirea mijloacelor de transport și expedierea produselor.

Nu uita să ne furnizezi detalii complete de contact, numărul comenzii, adresa de e-mail și numărul de telefon pentru a procesa solicitarea corect și rapid.

39.  Pot returna produsele făcute la comandă?

Produsele care au fost comandate de client la dimensiuni, culori sau forme speciale și care nu se află în lista generală a funizorului nu pot fi returnate.

40.  Pot returna paleții pe care a fost livrată marfa?

Paleții sunt considerați un bun returnabil pentru care se percepe garanție. Aceștia pot fi returnați la fabrica producătorului în termen de 3 luni de la data achiziției produselor.

41. Trebuie să suport cheltuielile de transport dacă returnez produse?

Cheltuielile de transport pentru returul mărfii sunt suportate conform legii de client, cu excepția produselor cu defecte. Acestea sunt returnate pe cheltuiala noastră.

 42. Cum pot face o reclamație la produsele defecte?

E bine de știut că la noi ai aceleași garanții ca la un magazin fizic. Este în interesul nostru să abordăm toate reclamațiile cât mai repede posibil, astfel încât nu-ți fă griji că vei aștepta o procesare mai mult decât este necesar (15 zile calendaristice de la data primirii produsului). Contactează-ne pe contact@globall.ro sau la numărul de telefon 0313 330 383 pentru mai multe detalii.

43. Cum solicit returul produselor cu defecte?

În cazul în care ai achiziționat produse de la noi și vrei să depui o plângere, te rugam să ne contactezi la numărul de telefon  0313 330 383 sau pe adresa e-mail contact@globall.ro

Întrebări despre garanții

44. Ce garanție primesc pentru produsele comandate?

Toate produsele comercializate de magazinul nostru - globall.ro - beneficiază de condiții de garanție conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor. Produsele sunt noi și provin din fabricile producătorilor pe care îi reprezentăm, fiind supuse unui control permanent și strict de calitate.

Garanția la pavaje și celelalte produse de amenajare exterioară este oferită de fiecare producător în parte. Semmelock Stein-Design –  2 ani garanție, Star Stone - 5 ani garanție, Elis Pavaje5 ani garanție, Symmetrica - 5 ani garanție pentru produsele de pavaj clasic și 10 ani garanție pentru produsele din gama Symmetrica Select, Viastein5 ani garanție, Elpreco10 ani garanție, Florea Pavaje - 5 ani garanție.

45. Ce acoperă garanția?

Garanția producătorilor pentru produsele comercializate de globall.ro se aplică pentru defecte de fabricație sau de material.

Variațiunile de culoare și eflorescențele (petele albe de calcar) ale pavelelor și a celorlalte produse de beton apar din cauza materiilor prime folosite, nu sunt considerate defecte de calitate de către producători și nu fac obiectul garanției.

46. În ce condiții se acordă garanția la pavaje și alte materiale de amenajare exterioară?

Garanția pentru pavele, dale și alte produse pentru amenajare exterioară se acordă în condițiile respectării normelor tehnice recomandate de producător, a instrucțiunilor de folosire a produsului și a celor de montaj, pe care le primiți la cumpararea produsului. Garanția nu acoperă deteriorări datorate unei căi de acces improprii sau apărute în timpul descărcării, respectiv manipulării la locația cumpărătorului.

Garanția se acordă doar dacă prezentați factura în original împreună cu certificatul de garanție și toate documentele însoțitoare (manuale de utilizare, declarații de conformitate).

47. Ce se-ntâmplă dacă primesc pavajele cu defecțiuni?

Dac la recepția pavajelor constatați neconformități ale produselor (de ex. dale ciobite, crăpate, fisurate, borduri crăpate și alte defecțiuni) trebuie să întocmiți un Proces Verbal de Diferențe la Recepție și să-l trimiteți consultantului de vânzări pe adresa contact@globall.ro în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 24 de ore. În acest proces verbal trebuie să oferiți detalii despre neconformitățile produselor și să atașați fotografii cu produsele neconforme.

În situația în care nu trimiteți Procesul Verbal de Diferențe la Recepție în termenul de mai sus, se consideră că vânzătorul și-a îndeplinit obligația  de a preda produsele în stare corespunzătoare.

48. În cât timp se înlocuiesc produsele defecte?

Produsele cu neconformități se înlocuiesc în termen de 15 zile calendaristice.

49. Unde găsesc manualele de utilizare și de montaj?

Manualele de utilizare și instrucțiunile de montaj, precum și alte informații utile pot fi găsite direct pe paginile producătorilor, la rubrica Detalii produs. Acestea le veți primi și împreună cu factura la cumpărarea produselor.

50. Ce se întâmplă dacă descopăr vicii ascunse ale pavelelor după o perioadă de 14 zile de la cumpărare?

Dacă descoperiți pe parcurs vicii ascunse ale pavajelor și dalelor cumpărate de pe  www.globall.ro, trimiteți o notificare în care ne comunicați detalii și atașați fotografii, în termen de cel mult 2 luni de la data achiziției. Producătorul se obligă la înlocuirea lor în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii notificării din partea cumpărătorului, dacă defectul nu se datorează cumpărătorului.

 

Întrebări cont client

51. Ce avantaje am dacă mă înregistrez?

Dacă te înregistrezi la noi beneficiezi de un cont de client personal, cu care poți vedea online toate comenzile. Îți poți salva toate articolele preferate într-o listă personală de preferințe sau poți gestiona diferite adrese de livrare.

52. Trebuie să mă înregistrez ca să pot comanda?

Nu e nevoie să îți faci un cont pentru a comanda. Totuși, îți recomandăm să îți creezi un cont de utilizator. Înregistrarea îți poate aduce multe beneficii, chiar dacă efectuezi achiziții ocazional.

  • Înregistrându-te vei avea acces la oferte speciale cu discount;
  • Clientul înregistrat este întotdeauna primul informat despre produsele noi și despre campaniile promoționale;
  • Înregistrarea îți oferă posibilitatea de a participa la diferite concursuri pe care le organizăm pentru clienții noștri;

53.  Cum pot crea un cont de client în magazinul online?

Dă click aici. Apoi introdu-ți numele și poți începe navigarea.

54.  Am uitat parola. Ce pot face?

Solicită pur și simplu o nouă parolă cu adresa ta de e-mail. Poți face asta direct pe pagina de înregistrare.

55. Adresa mea s-a schimbat. Unde îmi pot actualiza datele?

Conectează-te cu contul tău de client, unde poți să-ți actualizezi cu ușurintă toate datele.

  

Încă nu ai găsit răspunsul potrivit?

Trimite întrebarea ta prin formularul de mai jos și îți vom răspunde în cel mai scurt timp.

 

Solicitarea dumneavoastră

  • Datele completate în formular vor fi prelucrate conform Regulamentului 2016/679/UE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, în scopul comunicării cu dvs., în urma solicitării create prin trimiterea lui. Completarea formularului reprezintă acordul dvs. pentru a fi contactat prin email/telefon de un reprezentant al companiei noastre în vederea comunicării. Mai multe detalii legate de protecția datelor cu caracter personal aflați din Politica de Confidențialitate.

    [Afișare]

* Câmpuri Obligatorii

        

Contactează-ne dacă ai alte întrebări:

0313 330 383

Luni - Vineri: 08:30­­-16:30

Sâmbătă: 09:00-12:30