Permite accesul la caminele de vizitare a rețelelor de canalizare sau de evacuare a apelor uzate, precum si ventilarea acestora, de exemplu in retelele sub strazi (inclusiv strazi pietonale), acostamente stabilizate si spatii de stationare, pentru toate tipurile de vehicule rutiere. În zonele in care se desfasoara circulatie rutiera (drumuri, platforme si/sau parcari), camine de vizitare, de rupere de panta sau de spalare se acopera cu capace din fonta, care se monteaza cu ajutorul unei rame din beton armat avand rol de fixare pe pozitie si de realizare a legaturii dintre camin si terenul inconjurator.
Ultimul pas in realizarea caminelor de canalizare il reprezinta montarea capacelor.
Se stabileste cota superioara a capacului cu guler. Se stabileste cota inferioara a capacului, sub guler. Se aduce la cota ultimul inel din camin, prin taiere sau adaugare. Se realizeaza un strat de poza din beton in jurul inelului cu rol de fixare a capacului pe camin. Se aseaza capacul pe pozitie. Asezarea se realizeaza cu ajutorul unui utilaj sau macara. Manipularea ramei/capacului se face cu ajutorul unui cablu de otel prins in “urechile” de agatare fixate in gulerul de beton. Se va acorda o atentie deosebita ridicarii si manipularii capacului datorita greutatii si gabaritului acestuia. Asezarea ansamblului capac-rama de beton se va monta astfel incat balamaua capacului sa urmeze directia de circulatie. Rama se monteaza doar pe suprafata plana,ajustandu-se daca este necesar inelul de aducere la cota al caminului sau sistemul de drenaj aferent dispozitivului de inchidere. Se interzice montarea ramei peste materiale care sunt predispuse la tasare sau care permit deplasarea in orice directie a dispozitivului. De asemenea este interzisa montarea lor pe pat de materiale care pot absorbi apa pentru a evita fenomenele de dilatare, inghet sau deplasare a ansamblului.